dinsdag 21 juli 2015

Dachshundie giveaway


       't schijnt dat de Nationale Feestdag 2015 uitbundig wordt gevierd in ons land.
(Gelukkig wonen we niet in Nederland want dan zou alles weer oranje kleuren)
 
Ten huize Dachshund vieren we het met een dachshundie vissengiveaway .
 
Vijf dikke makrelen genaaid.
Helaas niet in de nationale kleuren.
 
omdat ik nu al aan ze gehecht geraak, houd ik eentje zelf,
en verder worden er twee verloot aan mijn blogvolgers
en twee aan dachshundie  IG-volgers.
 
 
Hun dachshundiekarakter houdt in dat ze stuk voor stuk uniek zijn
(twee dezelfde afwerken zou me niet lukken)
 
De makrelen dragen allemaal het dachshundlabel in hun staart
(hieronder teckel  op zijn kop)
vermits het hippe vissen zijn,
dragen ze een neuspiercing met een bel
 
(dan horen de katten hen komen)
 
 
Op de rand van het zwembad,
klaar voor hun eerste duik:

 
 
 
 
Op vlucht voor een kat in de boom:
(maar helaas, hun bellen klinken ietwat luid)
 


 


Wat?!??? Waren het er eerst vijf?
Waarom kijk je zo beschuldigend?
 
 
 Waarom ik mijn pootjes aflik?

 Mijn naam is haas,
Lou haas.
Die met zijn rode oogje had trouwens een vreemde blik in zijn ogen,
-vroeg gewoon erom-,
in gedachten noem ik hem "evil fish",
de buitenkant , eh, niet de binnenkant die was oké)
 
 
 
 MMMMMmmm deze zijn er ook wel heerlijk uit:

  Bovenstaande foto's geven enig idee van  de ware grootte van de vissen.
Hun kop is de dikte van een Lou-poot,
hun lijf wat vetter,
en ze zijn ongeveer anderhalve kattenpoot lang.
 
Zelf heb ik een aantal kleinere varianten aan mijn tas hangen.
Lees ook hier .
 
De grotere makreel
dient perfect als kast-ornament of als versiersel van een grotere tas.
 
Waarvoor zouden jullie hem gebruiken?
 
Wie hem graag wint,
laat een boodschap achter bij dit bericht.
Volgende week maandag worden de winnaars bekend gemaakt.

Ze zijn gevuld met schapenwol van tante Irène:


 
Kijk eens hoe zielig die ene vis erbij ligt.
Zo zonder vriendjes.
zou ik hem uit zijn lijden verlossen?

 
 
Eigenlijk begint de spijt me al te bekruipen
want ondertussen hangen de visjes op
en ik zie ze heel erg graag als "school' vissen.
 
Mijn barokke ingesteldheid vraagt steeds om een hele "bunch" van iets
 
Dat wordt nog meer naaien.
(Jackie, dan blijft er geen stof meer over voor je vissenrok , he?)
 
 

37 opmerkingen:

  1. Boodschap aan de achtergebleven vis: zwem zo snel als je kan naar hier! Terras is hermetisch afgesloten voor poezen. Veiligheid verzekerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. maar how zeg ! Zo éne wil ik wel héél erg graag in huis ! Kies mij kies mij kies mij ( ge moet er de smekende oogjes bijdenken hé ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, die zijn zo schattig! Ze mogen bij ons in het kinderzwembadje, gegarandeerd veilig voor poezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je ze mooi gemaakt, kom er helemaal in de vakantie stemming van :)
    Nog een paar weken en dan op verlof, zin in (LOL)
    Daar gaan er zeker 2 mensen heel vrolijk worden van je mooie creaties......
    Liefs Alexandra ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOh Brigitte, hoe kan ik zo'n vis verdienen? Je weet dat ze bij mij in een ruime plas water kunnen zwemmen hé! Hoeveel argumenten heb je nodig? Ik heb iets met vissen (dat weet je intussen al) M'n sterrenbeeld is vissen; ik ben recent een verzameling gestart met als thema vissen (borden, kommetjes, zelfs een assenbak voor rokende bezoekers aan de vijver)
    Telkens wanneer je je vis wil bezoeken (dan ga ik ervan uit dat ik er eentje krijg:-) mag je ook nog een keertje mee in de vijver. Ben je al overtuigd of moet ik nog meer redenen verzinnen waarom ik zo'n vis wil (MOET) hebben?

    Als je wil mag je die vanavond al komen brengen. Je kan dan life gitaar en accordeonmuziek beluisteren, versgebakken gateau eten en een duik in het water nemen. Tussen dat alles door kunnen we zelfs samen nog wat haken. Wat denk je? .. en ja, er is dan ook drank;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is nog niet gegarneerd. Je kan nog kiezen tussen fruit en slagroom (aardbeien, bosaardbeien en blauwbessen (laatste twee uit de tuin) of crème-au-beure. Ik was van plan om voor de fruit-slagroom versie te gaan (is zomerser) maar als je enkel wil komen voor de andere versie dan wil ik dat wel doen. Man mag ook meekomen. Repetitie met beperkt publiek start rond 20.00 à 20.30.

      Verwijderen
    2. klinkt allemaal overheerlijk (amai zeg, jij zou mij de afwerking laten bepalen hebben? )

      maar man voor zijn werk in het buitenland
      en dochter pas weer thuis na paar dagen escapade met de Duitser,
      ik vrees dat ze vanavond gezelschap nodig heeft,

      mag het een andere keer zijn?

      Verwijderen
    3. Alles voor zo'n vis!

      Mag zeker ook een andere keer, maar je mag ook samen met je dochter komen.

      Verwijderen
    4. Ehhh... Ik denk dat 1 vis inmiddels een huisje gevonden heeft :-))) Kan niet anders na deze parade van heerlijkheden!

      Verwijderen
    5. HELABA !!! Ik riek hier omkoperij !!! En die omkoperij heeft een zwemvijver-met-gateau geurke !!!

      Verwijderen
    6. Als ik echt iets wil speel ik al m'n troeven uit.

      Verwijderen
    7. Hahaha, dit klinkt inderdaad als pure omkoperij! ;) Laat die vis maar niet in de vijver zwemmen he!

      Verwijderen
  6. Oh wat zijn die leuk ,bij mij hangt er altijd wat aan deurknoppen en aan gordijnkoorden dus dat zou ook een plekje voor de vis worden. ,ik ga duimen want de kleuren passen wonderbaarlijk goed hier in huis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een kleurrijke vissen. Ik zou de vis meenemen naar Spanje, Middellandse zee en hij mag mee aan mijn strandtas
    naar de playa. 's Avonds mag hij uw kussen gezelschap houden op de zitbank.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik gooi graag wat aas uit voor zo'n mooi visje! En als hij deze kant op zou zwemmen (heb je de recensies van onze koi's al gelezen? Wij krijgen 5 sterren! Geen zeesterren, maar toch) dan ga ik een bijpassende tapestry-tas haken. Geen belofte dat hij deze zomer nog af komt, maar als ie wel af is, hangt er een mooi visje aan. Mét fijne tante Irene wol. En een gaaf label. Een échte Dachshundiehappyfishie!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. helaas moet ik anoniem reageren en ook woon ik niet in belgië,, maar wat een mooie vissen ,kan hij die verre reis wel aan? en zonder zijn familie ha ha , ben benieuwd, want hij krijgt een ere plaats dat is zeker

    groetjes joke s

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je makrelen zijn geweldig en zo mooi van kleur!!! Vanaf het balkon zou de vis zo de rivier het Spaarne in kunnen maar ik ga er maar vanuit dat hij net zo lief aan mijn tas mee wilt of mee uit rijden aan het spiegeltje in de auto. Geen poezebeesten hier (jammer genoeg) wel een lief teckeltje die beloofd eraf te blijven. Ik heb goede herinneringen aan makrelen. Op zaterdag maakte mijn vader zo'n hele makreel schoon. Ik kon niet wachten tot hij klaar was, heerlijk.
    Succes met de verloting van de verse vis!!!
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie vissen zijn dat,Brigitte.
    En Lou vindt dat dus ook.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vergroot ik mijn kansen op een makreel als ik zowel hier als op IG reageer ? ;-)))
    En als dat niet helpt : ik heb hier een heeeeel zielige megasardien in de keuken hangen, die momenteel gezelschap heeft van een basse-classe-fake-bate-viske van den Action. Geef toe, dat kan toch niet. Een dachshundsardien die moet samenhokken met iets van den Action ! Pure schande !

    Ik blijf wel verbaasd over dat stofke - staan die viskes daar op geprint ??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Orenske schat,
      ik moet het je aangeven,
      je bent wel een bijdehandje, he?
      Natuurlijk heb je dubbele kansen als je zowel op IG als hier reageert.
      (tot die conclusie was ik eerder al gekomen maar jij hebt het blijkbaar ook door)

      Ik zit me af te vragen of die megasardien bij jou thuis niet ook eerder een makreel is. Zou dat kunnen?

      En ja, de visjes staan op de stof (ondertussen niet veel meer en allemaal gaten in de stof waar de vissen zaten, wat nu?)
      Op de stof hebben ze wel een supergedraaide staart die erg moeilijk om te naaien is, dus heb ik ze maar een andere staart naar eigen inspiratie gegeven.

      Verwijderen
    2. En daarbij nog: wie zegt dat deze makrelen ook niet basse-classe zijn?

      Verwijderen
    3. Oplossing voor de visgaten in het stof: ander stofke achter leggen en rond de gaten vaststikken. Je gaat er zeker weer iets fantastisch mee creëren!

      Orenske: vermits ik enkel hier kan reageren en slechts één kans heb moet ik wel extra m'n best doen hé!

      Verwijderen
  13. Absolutely adorable those fabric fish Brigitte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zou ook spijt hebben, zo'n leuke vissen weg te doen...
    Maar ze zijn zo populair geworden :-)
    Nog een fijn dag.
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn ze geweldig! Hahaha ik lig in een deuk om je neuspiercing en kat-afschrik optie ;D Dat maakt m zo mogelijk nóg leuker hahaha. Ik heb een houten keukenkast en zou m heel mooi vinden aan de kast. En zijn naam zou dan El-vis zin.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geniaal, vind ik "Elvis " als naam voor een vis. :)

      Verwijderen
    2. Haha, ik kan nu nooit meer naar de naam Elvis luisteren zonder deze associatie.

      Verwijderen
  16. Ohhh ze zijn zooo mooi en heerlijk zomers!Ik waag daarom ook hier nog n gokje❤.....als er zo'n pracht vis deze kant op zou zwemmen komt hij aan n rieten strand/boodschappentas te hangen die ik dan daarnaast met nog wat haakwerk op zou gaan pimpen en waarmee ik dan heerlijk kan pronken tijdens de boodschappen...uitjes naar t strand en de naderende vakantie naar Ameland!Hoe toepasselijk zou dat zijn?!?Ohhh en als tasseke niet in gebruik is voor bovenstaande activiteiten dient hij als blikvanger met wat tijdschriften erin hier in huis....fingers crossed tesamen met alllll die anderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohhh ze zijn zooo mooi en heerlijk zomers!Ik waag daarom ook hier nog n gokje❤.....als er zo'n pracht vis deze kant op zou zwemmen komt hij aan n rieten strand/boodschappentas te hangen die ik dan daarnaast met nog wat haakwerk op zou gaan pimpen en waarmee ik dan heerlijk kan pronken tijdens de boodschappen...uitjes naar t strand en de naderende vakantie naar Ameland!Hoe toepasselijk zou dat zijn?!?Ohhh en als tasseke niet in gebruik is voor bovenstaande activiteiten dient hij als blikvanger met wat tijdschriften erin hier in huis....fingers crossed tesamen met alllll die anderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh nog al zo'n schone weggever, ik kom net bij Ingrid vandaan ;). Maar ook deze laat ik aan mijn neus voorbijgaan...begrijp me niet verkeerd...ik vind het leukerds, maar ik zie zoveel leuke enthousiaste dames die er zo graag eentje willen hebben...als het nu zo'n klein viske was geweest had hij zomaar aan mijn dromenvanger in de gang kunnen komen hangen waar allemaal creaties van blogdames in hangen ;). Alleh lieverd dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh ook al zo leuk! Ik kom ook net bij Ingrid vandaan ;-)...
    Ik vrees dat hier Mollie er direct mee zou weghollen! Dus ik zou em heeeel hoog ergens moeten hangen....
    Ik bedenk me net dat ik trouwens al eens wat bij je gewonnen heb :-), die leuke kabouter vlaggenlijn! Sla mij nu dan maar over want dat is een beetje aso hè....
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een enthousiaste reacties! En terecht! Ik vond natuurlijk met name de blauwe vissen heel erg mooi! Hij zou konen te hangen aan mijn nog te verven kast. Maar ik heb ook net prachtige vlaggen gewonnen. Ik zei ook al bij Ingrid, is het niet te hebberig? Eigenlijk wel maar toch doe ik graag mee omdat ik een dachshundisvis wel heeeel erg leuk vind! Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha herkenbaar, Esther.

      En Brigitte nu maak je er al een extra voor jezelf omdat je weet dat je gehecht raakt aan je maaksels, vind je de hele bundel samen eigenlijk weer heel erg mooi :-))) wat een dilemma.

      Verwijderen
  21. ik doe graag mee , zo een tof viske aan de strandzak is het nog ontbrekende detail...
    Maren (hoemmelke)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Aha hier ben ik nog op de valreep binnen hoop ik ?
    Die makrelen zijn top !
    Makreel met aardbei en kers, is dat niet lichtjes fishy, zowat als 'fishy wine that gives you a headache in the morning' uit 'Mad about you' van Hooverphonic ?
    Enfin, ik lees dat zowel Jacqueline als Ingridje niet graag achter het net zouden vissen, dus stel dat ik win, dan mag je 'oddewoddewot-pispot' doen om te bepalen wie van de twee mijn vis dan krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De vissen waren in trek en ik ben rijkelijk laat.
    Ik kan alleen nog de winnaars feliciteren. :-)
    Ze zijn knap jong!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...